Jak stworzyć tekst pod SEO?

Jak stworzyć tekst pod SEO?

W poprzednim artykule wspomniałam, jak skutecznie tworzyć treść, aby strona odpowiednio pozycjonowała się w sieci. Podstawową zasadą jest jego optymalizacja, zgodnie z zasadami SEO. Jest to bardzo ważny krok, który ma wpływ na cały proces pozycjonowania.

Skuteczna optymalizacja wymaga ogromnego doświadczenia i wiedzy, która stricte dotyczy pozycjonowania. Aby stworzony artykuł był wartościowy w sieci, należy zwrócić uwagę na kilka ważnych zasad:

  • Odpowiednie nasycenie tekstu słowami kluczowymi

Podczas tworzenia treści, należy zadbać o odpowiednią ilość słów kluczowych. Ważne jest, aby pojawiły się one w każdym akapicie. Dodatkowym plusem będzie, jeśli w tekście umieścimy także odmiany fraz i wyrażenia z długiego ogona.

  • Umieszczenie w tekście leadu/zajawki

Warto zadbać o przygotowanie krótkiego tekstu, który tematem będzie nawiązywał do całości, ale nie będzie powtórką tego, co już napisaliśmy. Kopiując część tekstu do leadu, dochodzi do wewnętrznej duplikacji treści, która jest negatywnie postrzegana podczas pozycjonowania strony. Najlepiej zatem stworzyć krótką zajawkę, która będzie zupełnie oryginalną treścią.

  • Odpowiednia struktura nagłówków

Wszystkie śródtytuły należy zaznaczać odpowiednimi nagłówkami H1-H6. Tworząc oryginalny śródtytuł, mamy także możliwość do wprowadzenia fraz kluczowych, które ciężko w naturalny sposób wpleść w dalszy tekst.

  • Treść wzbogacaj grafiką

Zdjęcia wzbogacają każdą stworzoną treść. Z banku zdjęć można pobrać grafikę, która będzie idealnie współgrać z tematem naszego tekstu.

  • Wewnętrzne linkowanie

Tworząc swój własny tekst, możesz wykorzystać go do poprawy indeksowania serwisu. Idealnym rozwiązaniem w takim przypadku, jest zamieszczanie linków do innych tekstów bądź podstron, znajdujących się na stronie głównej serwisu. Dzięki takiemu zastosowaniu w łatwy sposób przekierujesz swoich czytelników do treści, które mają dla ciebie kluczowe znaczenie.

  • Dobre opracowanie metaznaczników

Metaznaczniki to jeden ze sposobów na skuteczną optymalizację tekstu pod SEO (Title i Description). Warto w tytule strony zamieścić słowa kluczowe. Opis witryny natomiast to typowe działania marketingowe, zachęcające czytelnika do kliknięcia w link. Wystąpienie słów kluczowych w opisie nie jest wymagane. Warto jednak je tam zamieścić. ponieważ zostaną pogrubione przez wyszukiwarkę, co jest jednoznaczne z informacją, że tam znajduje się odpowiedź na zadane pytanie.

Samo napisanie wartościowego tekstu dla średnio doświadczonego copywritera, nie stanowi żadnego problemu. Problem pojawia się w momencie, gdy tekst ten musi zostać zoptymalizowany pod kątem SEO. W tym przypadku potrzeba nie tylko kreatywności i lekkiego pióra, ale również wiedzy z zakresu skutecznego pozycjonowania. W związku z tym, często zdarza się, że nie każdy copywriter podejmie się zlecenia związanego z SEO.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *