Odpowiedni research- bez tego nie podchodź!

Rozpoczynając swoją przygodę z copywritingiem wiele osób myśli, że jest to łatwy kawałek chleba. Owszem, uważają tak wszyscy ci, którzy tę formę pracy traktują jako dodatkowy zarobek. Dla profesjonalnego copywritera liczy się to, jak skutecznie pozyskać klienta, który zadowolony z wyników współpracy zechce do niego wrócić.

Wiadomym jest, że aby zachęcić klienta do dalszego korzystania z naszych usług, musimy stworzyć taki tekst, który sprosta wszystkim wymaganiom. Niezbędne są do tego dwie rzeczy: brief i research. Brief jest dla copywritera podstawowym dokumentem, który powinien być automatycznie wysyłany do każdego zainteresowanego klienta w celu uproszczenia dalszej współpracy. Ponadto powinien zawierać pytania, do których odpowiedzi pozwolą nam na stworzenie unikalnych treści zgodnych z polityką firmy. Taki dokument możemy stworzyć w formie formularza odsyłanego do klienta. Dzięki temu jednorazowo pozyskamy wszystkie niezbędne informacje dotyczące zlecenia.

Kolejnym krokiem powinno być przeprowadzenie odpowiedniego researchu, czyli tzw. rozeznania. Oczywistym jest, że nikt nie jest specjalistą w każdej dziedzinie. W związku z tym musimy zrobić rozpoznanie branży w zakresie, której będziemy pracować. Pozyskanie jak największej ilości informacji pozwoli nam na stworzenie oryginalnego tekstu, a także na spełnienie oczekiwań naszego klienta. Prawidłowy research powinien powstać na podstawie artykułów tematycznych, artykułów naukowych, czasopism i książek specjalistycznych, a nierzadko nawet w oparciu o Ustawy czy Rozporządzenia.

Pamiętaj, że swoją renomę budujesz już od pierwszego kontaktu z klientem. Już pierwsza rozmowa może zaważyć na tym, czy dostaniesz to zlecenie, czy nie. To jak będziesz postrzegany w świecie w głównej mierze zależy od prawidłowego przygotowania już na samym początku. Dlatego też każde zlecenie rozpoczynaj od pozyskania briefu oraz przeprowadzenia researchu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *