SEO Copywriting- skuteczne pozycjonowanie w sieci

SEO Copywriting- skuteczne pozycjonowanie w sieci

Skuteczny tekst to taki, który jest przyjemny dla czytelnika, ale również dla wyszukiwarki. Internauta wyszukuje w Google informacji, które najczęściej wykorzystuje do jakiegoś konkretnego działania. Wyszukiwarka też czyta, jednak odbywa się to w zupełnie inny sposób. Jak zatem stworzyć tekst, który zachęci czytelnika i będzie jednocześnie sporządzony pod pozycjonowanie SEO?

Podstawową zasadą, od której należy zacząć, jest wybór odpowiedniego tematu. Tekst musi być skonstruowany w taki sposób, aby zachęcał do czytania, a jednocześnie był zoptymalizowany pod wyszukiwarkę. Prawidłowo skonstruowane teksty SEO, poprawiają widoczność strony internetowej i spełniają oczekiwania klientów pod względem tematycznym, wprowadzając jednocześnie ruch na stronie. Wybierając temat skup się na jego popularności. Zrób odpowiedni research za pomocą narzędzi do analizy słów kluczowych. Ja korzystam z Google Trends, z którego pozyskuje najczęściej wyszukiwane frazy kluczowe, dotyczące interesującego mnie tematu.

Frazy z długiego ogona

Warto wyszukać także kilka długoogonowych fraz, np. Jak skutecznie pozycjonować stronę? Pozycjonowanie strony za pomocą tekstów SEO, Jak napisać dobry tekst SEO?

Możesz wykorzystać je jako śródtytuły. Ponadto, zapytania internautów mogą okazać się świetną inspiracją do stworzenia kolejnego artykułu.

Odpowiednie rozmieszczenie śródtytułów i fraz kluczowych w całym tekście

Zabierając się za pisanie artykułu, zaplanuj sobie dokładne rozmieszczenie śródtytułów i słów kluczowych. Wcześniejsze rozplanowanie struktury tekstu, pozwoli na jego szybszą optymalizację pod SEO.

Nie przesadzaj z liczbą słów kluczowych

Skupiając się na optymalizacji tekstu pamiętaj, że co za dużo to nie zdrowo. Skuteczny tekst SEO musi być wartościowy dla czytelników. Jeśli w co drugim zdaniu umieścisz słowo kluczowe, to mimo chęci, twój tekst straci na wartości. Po pierwsze będzie się go po prostu źle czytało, a po drugie szybko zniechęci internautę do dalszego czytania. Najlepszym sposobem w takiej sytuacji jest kompromis- słowa kluczowe – tak, ale w optymalnej ilości.

Zwróć uwagę, do kogo będzie kierowany twój tekst

Innym językiem należy stworzyć tekst, gdzie odbiorcami są specjaliści z danej tematyki, a jeszcze innym do grupy osób niezaznajomionej z tematem. Ważne, aby informacje, które chcesz przekazać były jasne, spójne i klarowne.

Tytuł

Interesujący tytuł i zajawka tzw. lead, to tak naprawdę twój pierwszy kontakt z czytelnikiem. Zadbaj więc, aby był on ciekawy i zachęcający do dalszego czytania. Powinien zawierać główną myśl, którą rozwiniesz w dalszej części tekstu.

Długość tekstu

Długi tekst ma znaczenie dla optymalizacji pod warunkiem, że jest unikalny i wysokiej jakości. Wyszukiwarka Google promuje teksty z rozbudowana treścią, która jest wzbogacona o odpowiednie słowa kluczowe. Jednak nic na siłę. Nie należy za wszelką cenę tworzyć treści, która i tak nic nie wniesie do dalszego pozycjonowania.

Odpowiednia konstrukcja tekstów

Tworząc swój artykuł zadbaj o jego odpowiednią konstrukcję. Stworzenie artykułu, który zawiera śródtytuły, akapity, wypunktowania i pogrubienia doda mu pożądanej wartości. Przejrzyste artykuły są lepiej oceniane przez wyszukiwarkę, ale także są chętniej czytane przez internautów.

Rozmieszczenie słów kluczowych

Zadbaj o to, aby tworzony tekst powstał w oparciu o optymalną ilość fraz kluczowych. Pamiętaj, żeby ich używanie wychodziło naturalnie i na tyle, na ile wymaga tego treść. Stosuj odmiany i synonimy i umieszczaj je w różnych miejscach, bez konkretnego schematu. Nie przemęczaj swoich czytelników zbyt dużą ilością fraz kluczowych, bo szybko ich do siebie zniechęcisz.

Unikalny tekst

Aby twój artykuł można było nazwać unikalnym, musi wyróżniać się na tle innych. Oczywiście możesz inspirować się podobnymi tekstami, ale pod żadnym pozorem nie kopiuj. Chyba nie chcesz zostać posądzony o plagiat? Internauci szukają konkretnych informacji, więc nie powielaj treści, które są już ogólnodostępne. Twórz artykuły, które będą wyjątkowe i jedyne w swoim rodzaju, a przede wszystkim będą odpowiadać na pytania twoich czytelników.

Tekst poprawny językowo

Każdemu może zdarzyć się literówka w tekście. Czasem jest ona po prostu wynikiem przemęczenia i przepracowania. Dlatego zanim udostępnisz dalej swój tekst, przeczytaj go raz jeszcze. Sprawdź czy zachowuje on spójną całość. Najlepiej jeśli zrobisz to za jakiś czas, nie od razu. Możesz także poprosić o pomoc innego redaktora tekstu, które wyłapie błędy niewidoczne dla ciebie.

Pozycjonowanie SEO, ze względu na swoją rozbudowaną strukturę, stanowi odrębną gałąź copywritingu. Zasad, do których musi stosować się copywriter SEO jest naprawdę dużo, dlatego więcej na ten temat już w kolejnym artykule! 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *